diumenge, 12 de setembre del 2010

Les citacions que es van presentar al claustre del dia 06.09.2010

“La idea que és possible ensenyar sense dificultats resulta d'una representació etèria de l'alumne. La saviesa pedagògica ens hauria de presentar el mal alumne com el més normal de tots: aquell que justifica plenament la funció del professor ja que li hem d'ensenyar tot, començant per la necessitat mateixa d'aprendre!” Daniel Pennac (Mal d'escola, 2008)
"Un profesor no debe esperar respeto de los alumnos por el hecho de ser profesor, sino que debe ganárselo con su comportamiento."
"Disciplina es el conjunto de medios, actos o actitudes necesarias para aprender algo. El entrenamiento es una disciplina, el estudio es una disciplina, la observación es una disciplina."
(...) "los humanos deberíamos considerar que no somos libres, sino que tenemos la obligación de liberarnos. ¿De qué? De la ignorancia, del fanatismo, del miedo, de la envidia, del individualismo feroz, de la desmemoria."
José Antonio Marina (La recuperación de la autoridad - Crítica de la educación permisiva y de la educación autoritaria, maig 2009)