divendres, 6 de desembre del 2013

Avaluació externa de 4t ESO curs 2013-14

S'ha publicat la RESOLUCIÓ ENS/2548/2013, de 27 de novembre, per la qual s'aproven les directrius per a la realització de la prova d'avaluació de 4t d'ESO.
Resum de la resolució, punts més rellevants:
Aquestes proves consisteixen en una avaluació externa, dissenyada per mesurar l'assoliment de competències i coneixements bàsics per part de l'alumnat, al darrer curs de l'ESO.
Convocatòria: els dies 19 i 20 de febrer de 2014.
Finalitat: la prova té caràcter informatiu, formatiu i orientador per a l'alumnat, les famílies i els centres. Els resultats de la prova proporcionen als docents indicadors pedagògics que els han de servir per orientar i organitzar les activitats d'ensenyament i aprenentatge. Els resultats de la prova completen i enriqueixen les diferents fonts d'informació de què disposen els centres per identificar en cada alumne el grau d'assoliment de les competències i els coneixements bàsics.
Contingut: la prova s'estructura en quatre parts: competència comunicativa lingüística en llengua catalana, en llengua castellana i en llengua estrangera, i competència matemàtica. Les competències matemàtiques inclouen qüestions de càlcul, de representació de l'espai i de mesura, de comprensió de relacions i canvi, i d'estadística i atzar.
Lloc de realització: l'alumnat ha de fer la prova en el mateix centre educatiu on està escolaritzat, en les dates previstes a la convocatòria. Durant la realització s'ha de mantenir, sempre que sigui possible, l'agrupació de l'alumnat per classes.
Comissions d'aplicació: es constitueixen als únics efectes de les proves d'avaluació; el president de la comissió és un inspector d'educació, designat pel corresponent inspector en cap, i proposa, per a cada centre, una o més persones aplicadores externes; així mateix, informa i assessora les direccions dels centres sobre el procés d'aplicació de les proves. Els professors han de col·laborar amb les persones aplicadores en els termes que determini la direcció del centre.
A més, els professors tutors, d'acord amb els criteris del centre al respecte, han de disposar de la informació del resultat de les proves corresponents als seus alumnes per incorporar-la a la tasca tutorial i orientadora.
Correcció: per a cada comissió d'aplicació, el president designa d'entre els seus membres les persones correctores de les proves.
Resultats: els centres han d'utilitzar els resultats de les proves per identificar àrees de millora i incorporar a la programació general anual les actuacions oportunes.
Els directors dels centres informen als respectius consells escolars i claustres dels resultats globals obtinguts pel centre, en fan una valoració i presenten una proposta de mesures encaminades a millorar els processos d'ensenyament - aprenentatge.
Una vegada retornades les proves, els centres les custodiaran com a mínim durant el curs següent al de la seva aplicació.
Enllaços relacionats: