diumenge, 16 de gener del 2011

Més EduCAT1x1 ...

Aquestes dades completen la 'notícia' publicada en aquest bloc el dia 28.11.2010. Una interpretació acurada de les dades ens pot ajudar, entre d'altres coses, primer a diferenciar els ‘hàbits de navegació’ (casa versus institut) de les ‘normes d’ús’ dels portàtils a l’institut el 'decàleg' que han elaborat els professors del centre més implicats en el projecte. Aquestes normes d'ús s’hauran d’incorporar a la Normativa d’organització i funcionament del centre (NOFC) i s'han de fer extensives a tot l'alumnat del centre que porta, o que porti en el futur, el seu ordinador personal, com per exemple, l'alumnat dels CC.FF. de grau superior.
En segon lloc, potser haurem de contemplar la possibilitat de la substitució de l’agenda escolar pel correu electrònic i considerar-lo com a eina habitual de comunicació amb les famílies (tutors i professorat) i per encarregar ‘deures’. Cal tenir en compte que les xarxes socials de moment tenen poc interès didàctic, però és un fet que la missatgeria instantània i les xarxes socials s'han convertit en els primers espais privats de comunicació dels nostres alumnes amb els seus amics...
Finalment, hem de tenir en compte que la banda ampla a casa (ADSL), i que només en disposa una mitjana de 59,5% de l’alumnat del nostre institut, pot dificultar el treball dels alumnes a casa seva.