diumenge, 9 de juny del 2013

Jornada continuada a l'ESO: informe provisional dels indicadors interns del nostre centre 2013 (1)

1) Impacte econòmic i organitzatiu: la desaparició del menjador escolar de l’ESO ha comportat un estalvi econòmic rellevant per al Consell comarcal del Maresme (CCM), i una menor pressió pel professorat dels cicles de grau mitjà de cuina i gastronomia, i de serveis en restauració del nostre centre, que eren, a banda de les seves tasques ordinàries, les persones responsables directes de la preparació, cocció dels dinars, i, conjuntament amb les monitores contractades pel CCM, del servei dels àpats.
2) En relació a la disciplina, i només com a exemple, durant el primer trimestre d’aquest curs 2012-2013 es van reduir en un 60% les expulsions d’alumnes respecte al curs anterior.
3) També han disminuït molt les absències puntuals dels alumnes a determinades classes, i que en els anys anteriors eren freqüents, sobretot, a les primeres hores de la tarda. Per altra banda, l’organització de les classes d’educació física i de les optatives en franges de dues hores ha reduït els moviments d’alumnat pel centre i també la sensació de desordre en els passadissos durant els canvis de classe.
4) En un primer sondeig entre l’alumnat de tercer d’ESO (una mostra de 30 alumnes sobre un total de 85):
  • El 63,3% estan bastant d’acord i un 23,3% molt d’acord que amb la jornada continuada tenen més temps per fer els deures.
  • El 50% estan molt d’acord i el 33,3% bastant d’acord que amb la jornada continuada tenen més temps per fer activitats extraescolars.
  • El 53,3% estan bastant d’acord i el 33,3% estan molt d’acord que amb la jornada continuada tenen més temps per estudiar.
  • El 90% d’aquests alumnes no els agradaria gens tornar fer classes durant algunes tardes.
  • El 36,6% dels alumnes manifesten que als seus pares els agrada molt que facin jornada compactada, el 20% que als pares no els agrada gens, i el 43,3% no expressen cap opinió dels pares.
  • Finalment, el 86,6% dels alumnes ens comuniquen que els pares estan pocs preocupats perquè els fills passin massa temps sols i el 10% ho estan bastant. 
Aclariment: encara no disposem dels resultats finals dels qüestionaris de satisfacció de les mostres d’alumnes de 1r i de 4t d’ESO, però sembla ser que no es decanten dels que hem obtingut a 3r curs.