Des d'aquí podeu enllaçar amb el nou web de l'AMPA. Enhorabona per la iniciativa i pel treball que està fent la nova junta.
dissabte, 18 de desembre del 2010
dissabte, 11 de desembre del 2010
Els resultats de la primera avaluació de l'ESO
Una primera ullada als suspensos per matèries i per cursos ...
Una primera observació: no hi ha canvis significatius en els percentatges d'alumnes que han suspès una determinada matèria si comparem els resultats de la primera avaluació amb els de la preavaluació d'aquest curs 2010-2011.
I, una primera conclusió provisional: ara cal que a nivell de departaments didàctics i seminaris, i també a nivell d'equips docents, s'estudiï la situació i les possibilitats de modificació d'aquests resultats a través dels processos de recuperació i a través d'algunes de les nostres actuacions a l'aula.
dimecres, 8 de desembre del 2010
I ara què?
Ara que PISA ens ha posat per damunt de països com Suècia, Alemanya, França i el Regne Unit en comprensió lectora, i que ens ha igualat als EUA, ¿on abocarem tota la bilis que per la baixa autoestima d'aquests darrers anys havíem dirigit contra els nostres mestres? Des de fa anys havíem perdut els papers a l'hora de valorar la nostra escola, i PISA servia per justificar el prejudici previ. A més, PISA dóna resultats sense atendre les condicions socials. I l'escola catalana ha hagut de plantar cara a una societat extremadament oberta i plena de tensions -a més de ser pobra-, poc comparable amb les que tenim de referent. Agafeu escoles i mestres finlandesos i porteu-los a Catalunya, i tindran resultats catalans; porteu escoles i mestres catalans a Finlàndia, i tindrem resultats finlandesos. Sí: aquí arribem a la mitjana de l'OCDE en comprensió lectora, havent hagut d'ensenyar la llengua del país a una bona part dels alumnes que no la tenen com a pròpia ni a casa ni al lleure. Digueu-me ara que encara no en teniu prou per sentir una gran admiració pels mestres d'aquest país!
Salvador Cardús (sociòleg) - opinió publicada a ARA, el dimecres, 8 de desembre de 2010.
dimarts, 30 de novembre del 2010
La jornada esportiva del dia 21 de desembre!
Durant molt de temps el professorat de secundària hem centrat tots els nostres esforços professionals en les matèries de les quals en som especialistes. Ens dediquem a escollir continguts -no hi ha prou temps per impartir tots els coneixements acadèmics!-, ens dediquem a promoure activitats d'instrucció i aprenentatge, fer correccions, etc.; i tot enfocat cap a una formació acadèmica i disciplinària del nostre alumnat. Però, des de fa ja bastants anys, se'ns demana també que la nostra tasca educativa s'estengui molt més enllà de l'aula, que s'expliciti en forma d'activitats col·lectives de centre, d'activitats transversals que desenvolupin habilitats, hàbits i actituds socials -ara en diem competències!- que ajudin a la millora de la cohesió social en el nostre institut. En aquest sentit, les activitats esportives tenen un valor educatiu prou conegut que cal aprofitar, recolçar i potenciar a nivell de centre. Per altra banda, cal aprofitar també l'oportunitat de disposar i gaudir d'unes instal·lacions esportives magnífiques (les pistes d'atletisme, el polisportiu, el camp de futbol) com ho són les de La Muntanyeta del municipi de Calella. Per tot això, i més enllà del compliment estricte del nostre horari lectiu i en el marc de les obligacions professionals que ens pertoquen, és necessària la implicació màxima del professorat per al bon desenvolupament de totes aquestes activitats transversals, com ho són, entra d'altres, les jornades esportives.
dilluns, 29 de novembre del 2010
Acords signats en el document de continuïtat del pla estratègic (PAC07)
1) Continuar dins de la iniciativa PAC07, per bé que mantenint la suspensió de l'atorgament de recursos extraordinaris per aquest curs 2010-2011, derivada de la valoració com a millorable de l'aplicació i dels resultats efectuada en la primera comissió de seguiment.
2) La direcció del centre es compromet a dur a terme les activitats previstes en el PAC, posant l'accent en allò que pertoca a la millora dels resultats educatius en termes acadèmics.
3) Augment del nombre de responsables d'entre el professorat per impulsar el PAC, com a resultat de les recomanacions de la darrera comissió de seguiment.
4) Redefinir els objectius per aconseguir que el centre esdevingui el referent en formació professional en la família d'Hosteleria d'El Maresme.
5) Treure profit de l'oportunitat que representa el pla d'absentisme que s'està implantant al Maresme, per reduir les taxes d'abandonament i de repeticions que tenen en el centre.
6) En el present curs 2010-2011 el centre aprofitarà el romanent de recursos d'anys anterior en benefici d'aquelles activitats de millora relatives a la normal represa del PAC07, i participarà en les xarxes i els acompanyaments de la iniciativa, a l'espera de la plena represa del PAC a tots els efectes (inclosos els econòmics), si així ho determina la comissió de seguiment de juliol vinent.
6) En el present curs 2010-2011 el centre aprofitarà el romanent de recursos d'anys anterior en benefici d'aquelles activitats de millora relatives a la normal represa del PAC07, i participarà en les xarxes i els acompanyaments de la iniciativa, a l'espera de la plena represa del PAC a tots els efectes (inclosos els econòmics), si així ho determina la comissió de seguiment de juliol vinent.
diumenge, 28 de novembre del 2010
Cap a l'EduCAT1x1 ...
Estem a punt de començar amb els portàtils a l'aula i després d'un trimestre de retard en la implantació efectiva del projecte, que ha comportat que durant els mesos de setembre, octubre i novembre hàgim hagut d'estat treballant a l'aula amb els llibres de text clàssics (format paper) i les fotocòpies, i quan està arribant una allau d'informacions (i de sorolls!) referents a la pràctica diària i a l'aula del projecte, aquí tenim algunes dades interessants referents a un dels grups de primer d'ESO del nostre centre que ens poden servir per reflexionar i preparar la nostra praxi:
- El 93.1% dels alumnes ja tenien ordinador a casa amb connexió a internet abans de l'arribada dels portàtils, i que comparteixen amb germans i/o pares.
- El 51.7% dels alumnes o les seves famílies, tenen una connexió ADSL.
- El 58.6% dels alumnes saben descarregar música, vídeos i pel·lícules d'Internet.
- El 100% tenen un compte de correu electrònic (gmail, hotmail, yahoo, ...)
- El 75.9% són usuaris de xarxes socials com Facebook o Twitter.
- El 44.8% dels alumnes fan ús del Messenger.
- El 69.0% tenen mòbil.
- El 37.9% saben descarregar fotos del mòbil a la xarxa.
Quan s'ha preguntat a l'alumnat sobre l'ús del correu electrònic i la xarxa Internet per fer els deures durant la primera avaluació d'enguany, el 79.3% dels alumnes només han anomenat una matèria, i quan se'ls ha preguntat en quines matèries han fet ús d'un bloc o d'un lloc web, el 93.1% ha indicat només una matèria.
dissabte, 30 d’octubre del 2010
Els resultats de la preavaluació de l'ESO
Des d'aquí us podeu descarregar el document en format pdf amb el resum dels resultats de la preavaluació de l'educació secundària obligatòria. Ara és el moment de prendre mesures perquè al final de la primera avaluació els resultats acadèmics siguin una mica millors! També, des d'aquí podeu donar una ullada als resultats de l'ESO del passat més de juny i fer comparacions.
Recordem que per aquest curs 2010 - 2011 un dels objectius de centre que ens hem fixat és la millora dels resultats acadèmics de l'ESO!
dissabte, 2 d’octubre del 2010
Escola vs. aprenentatge, una reflexió de Sara Lawrence-Lightfoot
Sara Lawrence-Lightfoot és una professora de sociologia de l'educació a Harvard que l'any 2009 va escriure ...
Com a norma general, l'aprenentatge escolar no preveu ni ajuda els estudiants a preparar-se per a l'aprenentatge permanent. Els objectius de l'escolarització tendeixen a ser miops i d'un pragmatisme estret. Intentem preparar els nostres fills per assolir el següent pas de la piràmide laboral, i ignorem la visió a llarg termini. Cada vegada més mesurem si els nostres estudiants estan preparats per al següent pas en funció de les notes que treuen en proves tipus test limitades tant en concepció com en la gamma de matèries que engloben, i en una gamma encara més petita de vies de coneixement. I es tracta d'instruments quantitatius, valoratius, que tendeixen a centrar-se en fenòmens que són mesurables, que es poden comptar i són diferenciats i visibles, però no són necessàriament les dimensions significatives per a l'aprenentatge i el creixement dels estudiants. Com que els test es converteixen en el criteri fonamental dels "guardians de l'entrada", els professors comencen ensenyar perquè els alumnes passin aquests tests; els plans d'estudi són cada vegada més específics i segueixen patrons establerts, les preguntes es formulen pensant en respostes úniques i lineals, i la pedagogia queda reduïda a allò que està prescrit. La curiositat, el risc, el qüestionar-se, l'experimentació queden en gran mesura desterrats de les aules. Es tem el fracàs en lloc d'aprendre d'ell; la competitivitat agressiva es converteix en la manera d'elevar-se per damunt dels companys; els premis i incentius són per als pocs afortunats amb la ment entre la mitjana i amb bioritmes i prioritats que s'adapten sense problemes a la cultura escolar.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)