dilluns, 26 de novembre del 2012

Procés electoral per renovar els membres del consell escolar (1)

Calendari:
Inici del procés: dilluns, dia 3 de desembre de 2012.
Constitució de les meses electorals: dimecres, dia 12 de desembre de 2012.
Votacions: dimecres, dia 16 de gener de 2013.
Constitució del consell escolar i presa de possessió dels seus membres: dijous, dia 24 de gener de 2013.

Normes (resum):
1.- Candidatures:
1.1.- Tots els membres del claustre són candidats (-es) del sector de representants del professorat.
1.2.- Els pares, mares i tutors legals que figurin en el cens electoral són candidats (-es) del sectror de representants dels pares i mares o tutors legals de l'alumnat.
1.3.- Tot l'alumnat del centre que figura en el cens electoral i que no hagi estat objecte de sanció per conducta greument perjudicial per a la convivència del centre pot presentar-se pel sector de representants de l'alumnat.
1.4.- Totes les persones del personal d'administració i serveis que figuren en el cens electoral són candidats (-es) del sector de representants del PAS.
Durant el període comprés entre la convocatòria de les eleccions i la realització de les votacions, els candidats poden donar a conèixer les seves propostes, sempre que no interfereixin la marxa ordinària del centre.
2.- Cens electoral:
2.1.- El director ha de fer públiques al tauler d'anuncis del centre, i sempre a l'interior del centre, les dades dels cens electorals de cada sector en el moment de la convocatòria de les eleccions.
2.2.- Els cens definitius, aprovats per les respectives meses electorals, s'han de fer públics amb una antelació mínima de set dies respecte la data de les eleccions.
3.- Meses electorals:
3.1.- Per a cada sector de la comunitat escolar, tret del sector representant del PAS, es constitueix una mesa electoral, presidida pel director, encarregada d'aprovar el cens electoral, de publicar la relació de les persones candidates amb una antelació mínima de tres dies a la votació, d'organitzar la votació, de fer l'escrutini i de fer constar en acta pública els resultats de la votació, així com resoldre els dubtes i les reclamacions que es puguin presentar.
3.2.- Composició de les meses electorals: per a l'elecció dels representants del sector professorat, la mesa estarà formada pel director, el professor/a amb més antiguitat en el centre i el professor/a amb menys antiguitat que actua de secretari de la mesa.
Per a l'elecció dels representants del sector pares i mares, la mesa estarà formada per dues persones designades per sorteig entre totes les que integren el cens d'aquest sector. La de menys antiguitat al centre actuarà de secretari.
Per a l'elecció dels representants de l'alumnat, la mesa estarà formada per dues persones designades per sorteig entre els alumnes elegibles. L'alumne del curs superior actuarà de secretari. 
4.- Procediment d'elecció:
4.1.- L'elecció dels representants del professorat s'efectua en una sessió extraordinària de claustre, convocada amb aquest punt únic en l'ordre del dia. Cada professor pot votar un nombre màxim de persones candidates igual al nombre a renovar.
4.2.- En l'elecció dels representants del sector pares i mares, cada elector pot votar un nombre màxim de persones candidates igual al nombre a renovar.
4.3.- En l'elecció dels representants del sector alumnes, cada elector pot votar un nombre màxim de persones candidates igual al nombre a renovar.
4.4.- El director determina l'horari de les votacions de cada sector d'acord en la convocatòria amb les característiques del centre i atenent la possibilitat horària dels electors, per tal d'afavorir i garantir el dret a vot.
4.5.- El període horari de votació és ininterromput.
4.6.- Les votacions són personals, directes i secretes.
4.7.- Les situacions d'empat es resolen a favor de la persona escollida de més edat.
   

dijous, 15 de novembre del 2012

Departament d'Ensenyament: resolució de 24 d'octubre de 2012 que modifica el registre d'absències

Resum de la resolució:
Els directors dels centres han de registrar les absències del personal adscrit al centre mitjançant l'aplicació informàtica de l'expedient d'absències disponible al portal ATRI. S'ha d'explicitar el motiu de l'absència segons la classificació següent:

a) Absència per motius de salut de durada màxima d'un dia
b) Absència per assistència a consulta mèdica
c) Absència justificada
d) Encàrrec de serveis
e) Formació

En cas d'absència injustificada, caldrà registrar-la a l'aplicació informàtica i seguir el procediment especificat a l'apartat Supòsits d'absència i d'impuntualitat dels professors. Aplicació de la deducció proporcional d'havers.

Absències per motius de salut de durada superior a un dia (baixa per malaltia o incapacitat temporal)
Les absències produïdes per motius de salut de durada superior a un dia es justificaran mitjançant el corresponent comunicat mèdic de baixa i seguiran la tramitació corresponent a la situació d'incapacitat temporal. Tan bon punt el treballador tingui coneixement de la seva situació de baixa, ho ha de comunicar al director del centre on està adscrit, fent-li arribar el comunicat de baixa com a molt tard d'endemà de la seva expedició.
La data de l'alta mèdica queda inclosa en la durada de la incapacitat temporal, per la qual cosa els comunicats mèdics d'alta s'han de presentar el dia laborable següent, és a dir, el mateix dia de reincorporació al lloc de treball.

Justificació d'absències
Absències per motius de salut de durada màxima d'un dia
S'acreditaran documentalment mitjançant justificació de presència o document acreditatiu d'atenció mèdica, en el qual ha de constar el nom i cognoms del pacient, la data d'atenció mèdica i les dades identificatives del centre o consulta mèdica.

Absències per assitència a consulta mèdica
L'assistència a consulta mèdia ha de concertar-se fora de l'horari de treball. Quan no sigui possible, ha de quedar degudament justificada amb document del centre o consulta mèdica que faci referència als horaris de visita.
L'assistència a consulta mèdica es concedeix pel temps indispensable per acudir i retornar i s'ha de justificar documentalment mitjançant certificació mèdica, en la qual ha de constar el nom i cognoms del pacient, el dia i l'hora de la cita prèvia, l'hora d'entrada i sortida de la consulta mèdica i les dades identificatives del facultatiu signant.

Absències per motius de formació
S'inclouen en aquest supòsit les absències per motius de participació en cursos de formació i altres activitats formatives dins el Pla de formació permanent del professorat justificades amb la conformitat de l'admisió de l'alumne.

diumenge, 11 de novembre del 2012

Avaluació externa de 4t ESO (febrer de 2012)

Resultats generals del centre segons el Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu


dilluns, 22 d’octubre del 2012

Projecte lingüístic de centre (PLC)

Alguns punts rellevants del projecte:
1.- En relació al tractament de les llengües i el currículum... 
2.- En relació a l'alumnat amb necessitats educatives especials...
3.- En relació al professorat...

dilluns, 8 d’octubre del 2012

diumenge, 7 d’octubre del 2012

Indicadors d'un centre educatiu

Els indicadors d'un centre educatiu són variables que expressen els resultats acadèmics i aspectes bàsics del funcionament del centre en termes quantitatius o qualitatius.
Actualment, des de la Llei d'educació de Catalunya (LEC) es demana als centres educatius que en el seu Projecte educatiu (PEC) hi figurin els indicadors de progrés pertinents (article 91).
Els indicadors de centre tenen dues finalitats essencials: la primera, proporcionar informació útil al centre educatiu i a la inspecció per a la millora del servei de l'educació; i la segona, facilitar informació al Departament d'Ensenyament que ajudi a una aplicació més eficient de les polítiques educatives.
L'anàlisi de tots els centres d'una determinada zona educativa -en el nostre cas seria l'Alt Maresme- permet tenir un coneixement més ajustat de l'evolució de cada centre i comparar-la amb la dels centres de l'entorn proper.
El centre educatiu, amb l'assessorament de la inspecció i a partir de les dades validades, pot identificar les causes que expliquen els resultats obtinguts, contrastar-les amb les propostes de la Programació general anual (PGA) i les conclusions de la Memòria anual (MA), plantejar estratègies d'actuació i prendre decisions sobre aspectes organitzatius i de gestió del currículum.

dilluns, 24 de setembre del 2012

Avaluació del pla estratègic (2008 - 2012)

El passat dia 5 de juliol de 2012 es va reunir la Comissió de seguiment dels plans estratègics per a la promoció de l'autonomia dels centres docents públics per al període 2008-2012 (PAC07) en compliment de la Resolució EDU/2641/2008 de 4 d'agost.

La comissió va apreciar uns indicis de millora en els resultats, i d'una millora clara en el clima de centre. La millora de la cohesió social i el grau de satisfacció de l'alumnat i de les famílies ha de ser el substrat que doni lloc a la millora de resultats que cal que s'autoexigeixi el centre i, molt especialment, el claustre de professors. Amb aquesta perspectiva la comissió va prendre la decisió de valorar globalment el PAC com a satisfactori. Cal modificar les metodologies en la línia que marca el Departament d'Ensenyament.