dissabte, 24 de maig del 2014

Qüestionaris de satisfacció

Els qüestionaris de satisfacció de les persones que han fet substitucions en el nostre centre ens donen una 'visió externa' de la nostra feina i de l'organització de l'institut que ens pot ser útil per a la millora de la nostra praxi. 
A continuació hi ha els qüestionaris de tres de les quatre persones que han fet substitucions al Ins. Bisbe Sivilla durant el segon i el tercer trimestre d'enguany.

diumenge, 11 de maig del 2014

Jornada de portes obertes dels ensenyaments postobligatoris 2014

Avui (diumenge 11/05/2014) ha tingut lloc la Jornada de portes obertes dels ensenyaments postobligatoris que oferta el nostre centre, amb una bona assistència i participació de persones interessades i també, amb una molt bona participació del professorat. Des d'aquí, volem agrair la col·laboració dels alumnes de formació professional que, d'una manera desinteressada, han estat en bona part els responsables de l'èxit d'aquesta jornada.


dimecres, 7 de maig del 2014

El Rebost del Bisbe a la Guia de recursos de les Biblioteques Municipals del Maresme

El Servei de Biblioteques Municipals del Maresme, de la Diputació de Barcelona, ha publicat una guia en la que cada biblioteca és acompanyada d'una recepta de cuina proposada per un restaurant de la mateixa localitat. En el cas de la Biblioteca de Calella, la recepta escollida ha estat la 'coca de recapta de galera amb sopa de romesco' del 'Racó del Bisbe'! Una recepta del nostre company Jordi Parés (professor de cuina i gastronomia) i de l'alumna Ariadna Montero, que va ser guardonada en el concurs de gastronomia de l'Escola d'hosteleria de 'La Galera'. Enhorabona a tots dos!

diumenge, 27 d’abril del 2014

Celebrant Sant Jordi en el centre!

Des d'aquí, volem agrair a tot el professorat de llengua i literatura catalana, d'aula d'acollida i de llengües clàssiques la dedicació i la bona organització de la festa de Sant Jordi i el certamen literari d'enguany.

dimecres, 26 de març del 2014

Un nou decret que desplega la Llei d'educació de Catalunya (LEC)


El Govern ha aprovat el decret pel qual es regulen els procediments per definir el perfil i la provisió dels llocs de treball docents amb l’objectiu de millorar la qualitat del sistema educatiu i afavorir l’èxit escolar. El decret preveu la figura del director de centre com a cap de tot el personal, que podrà proposar fins a un 50% de places específiques. Entre aquestes places és previst que prenguin força aquelles per les quals caldrà tenir un nivell d’anglès adequat al marc europeu (B2) i que permeti impartir una assignatura o part d’ella en aquesta llengua.

Aquest nou decret desenvolupa la intervenció de les direccions en el nomenament del personal interí o substitut docent i altres aspectes tècnics com els mèrits a valorar en els concursos de provisió o la remoció del lloc de treball per avaluació negativa de l’acompliment del lloc de treball. El decret inclou un increment del control i del retiment de comptes en la gestió de personal per a una major transparència durant el procés.

El director del centre, a més de proposar la plantilla de llocs de treball i intervenir directament en la definició dels perfils d’aquests llocs, també participarà en determinats procediments de selecció de personal funcionari -provisió per concurs específic i de provisió especial- i en el nomenament del personal interí o substitut docent. El director podrà proposar, com a màxim, un 50% dels llocs específics, sempre tenint en compte el projecte educatiu del centre (PEC). Amb aquestes funcions el decret preveu que el director pugui adaptar la plantilla docent al projecte educatiu del centre.

Amb l’aprovació d’aquest decret, en els concursos de provisió es valoraran nous mèrits, afegits al de l’antiguitat, per exemple, l’avaluació positiva en l’exercici de la docència, els graus assolits en la carrera professional docent, l’actualització científica i didàctica, la participació en projectes educatius, la polivalència en més d’una especialitat docent o el coneixement de llengües estrangeres.

Aquest decret és la tercera normativa de desplegament de la LEC en matèria d’organització dels centres educatius públics que completa els decrets d’autonomia i de direccions dels centres públics que es van aprovar el 2010, atès que concreta els procediments i criteris en què els centres han de participar en la definició de llocs de treball i en la gestió de personal.

La normativa també s’ajusta a l’Ofensiva de país a favor de l'èxit escolar. Pla per a la reducció del fracàs escolar a Catalunya 2012-2018, presentat el juny del 2012. Està lligada als següents eixos del Pla: al primer, de la professionalització de la docència; al quart, d’innovació metodològica i didàctica a les aules; al sisè, d’autonomia de centre, en què es vol donar impuls a l’organització i a la gestió autònomes dels centres educatius, i al setè, de professionalització de la direcció, que busca l’enfortiment del lideratge dels directors i dels equips directius.

dilluns, 10 de març del 2014

L'Arpa de vidre

PREMIS PER ALS TREBALLS DE RECERCA DE BATXILLERAT
ONZENA CONVOCATÒRIA
SOCIETAT CATALANA DE FÍSICA (SCF)

El jurat nomenat per la Junta de la Societat Catalana de Física per avaluar els treballs presentats a l’onzena convocatòria de Premis per als Treballs de Recerca de Batxillerat de la SCF (curs 2012-13), va acordar premiar dos treballs d'un total de 77 presentats, i atorgar 3 accèssits, un d'ells a L'arpa de vidre, fet per l’estudiant Marta Camps Cubarsí (2n batxillerat curs 2012-13) del nostre centre, sota la direcció de la professora tutora Melissa Mancina Fernández
El jurat va valorar la creativitat i originalitat dels projectes, l'estructuració i la presentació dels treballs; la dispersió temàtica va fer molt difícil la tria dels dos treballs guanyadors (L'experiment de Cavendish i Explorant l'Electrostàtica) i dels tres accèsits (L'Arpa de vidre, Disseny i construcció d'un generador de Van der Graaff, Anàlisi comparativa de les lents de les ulleres de sol).
Enhorabona i felicitats a la Marta i a la Melissa per la menció rebuda i pel reconeixement de la feina feta amb interès, constància, discreció i rigorositat.