Mousse de xocolata!
diumenge, 27 de març del 2011
dimecres, 16 de març del 2011
El terratrèmol del Japó i l'accident nuclear de Fukushima Daiichi
El professor Jordi de Manuel, fa pocs dies, feia la reflexió següent en el seu 'mur' de Facebook:
No estic gaire segur que el nostre sistema educatiu visqui de cara al món. Em pregunto quantes escoles i instituts estan realitzant activitats vertebrades en els fets del Japó. Ciències, tecnologia, socials, llengua (descrivint imatges, per exemple)... Potser deconstruïr el currículum en contextos rellevants fa que tothom aprengui més (i millor).
Probablement té molta raó. Aquí teniu una 'notícia' d'un bloc que fem servir amb alumnes del centre, que pot donar alguna 'pista' per tractar el 'tema' a l'aula. També, pot ser una 'bona' activitat de tutoria i vincular-la a l'estalvi energètic que, ens agradi o no, haurem de començar practicar tots plegats ben aviat!
dilluns, 7 de març del 2011
Han dit del model 1x1 ...
Segons el 2008 Report America's Digital Schools que va avaluar l'impacte a l'aula del model 'un ordinador per alumne', aquest model augmenta la motivació i l'interès de l'alumnat en l'aprenentatge; es desenvolupen les competències digitals; augmenten les habilitats cognitives que permeten moure's en les noves formes expressives de la cultura digital (hipertextos, informació audiovisual multimèdia, comunicació en línia i xarxes socials), i augmenta el treball autònom i el cooperatiu dels alumnes. No obstant, també es va posar de manifest que totes aquestes millores no són immediates; cal que el professorat aprengui fer servir pedagògicament les noves eines informàtiques i telemàtiques i innovi el seu model didàctic; llavors, els resultats arriben al cap de dos o tres anys!
diumenge, 6 de març del 2011
dimecres, 2 de març del 2011
dimecres, 16 de febrer del 2011
Comissió per a l'anàlisi de l'avaluació diagnòstica
Del document per a l'anàlisi de l'avaluació diagnòstica d'enguany que ens ha fet arribar el Departament d'ensenyament n'hem seleccionat una part de la presentació:
Per segon any consecutiu, tots els centres educatius de Catalunya han realitzat una avaluació de diagnòstic establerta en la LOE, que té caràcter orientador i formatiu per als centres i que ha de ser coneguda pel professorat de totes les matèries ja que les proves avaluen competències bàsiques relacionades amb totes les matèries. Proporciona als centres educatius un instrument homogeni de mesura i la correcció de les proves és externa. Això no obstant, l'anàlisi de resultats de les proves, així com la informació que es vulgui fer arribar a la comunitat educativa, són a càrrec dels professionals dels centres.
Aquestes proves tenen l'objectiu de facilitar als centres educatius unes dades objectives i uns elements de reflexió que permetin descobrir buits o diferències en l’enfocament d’un determinat tema al llarg de l’etapa i enriquir el seu procés d’avaluació interna. Tota aquesta informació es proposa a fi de facilitar diferents tipus d'anàlisi en els centres, sense que en cap moment hi hagi una comparativa entre centres ni es generin informes específics individuals de l'alumnat (com sí és el cas, per exemple, de la prova de 6è d'educació primària i de la nova prova de 4t d'ESO).
Amb la informació recollida, el centre pot analitzar els resultats obtinguts a nivell d'alumne/a, de grup i de centre, i reflexionar sobre com treballar els continguts perquè puguin esdevenir elements al servei de l'adquisició de les competències. Probablement l'anàlisi d'aquestes dades pot aportar pistes a l'hora de prendre les decisions per millorar l'adquisició d'aquelles competències que no hagin estat satisfactòries.
L’anàlisi dels resultats, haurien de situar-se més enllà de l’aula i de l’ensenyant, haurien d’implicar-hi tota l’etapa i el claustre. Per això, es considera convenient que un petit grup o comissió, del qual ha de formar part l’equip directiu, s’encarregui de potenciar i dinamitzar el procés de reflexió i de presa de decisions. Aquest petit grup o comissió hauria de fer una primera anàlisi de resultats i preparar-ne la presentació als equips docents. Aquest equip o comissió hauria de coordinar la posada en comú i l’elaboració de propostes a nivell de curs i centre, que haurien de presentar-se al claustre per a la seva aprovació i s’haurien de recollir en els documents corresponents.
Aquestes proves tenen l'objectiu de facilitar als centres educatius unes dades objectives i uns elements de reflexió que permetin descobrir buits o diferències en l’enfocament d’un determinat tema al llarg de l’etapa i enriquir el seu procés d’avaluació interna. Tota aquesta informació es proposa a fi de facilitar diferents tipus d'anàlisi en els centres, sense que en cap moment hi hagi una comparativa entre centres ni es generin informes específics individuals de l'alumnat (com sí és el cas, per exemple, de la prova de 6è d'educació primària i de la nova prova de 4t d'ESO).
Amb la informació recollida, el centre pot analitzar els resultats obtinguts a nivell d'alumne/a, de grup i de centre, i reflexionar sobre com treballar els continguts perquè puguin esdevenir elements al servei de l'adquisició de les competències. Probablement l'anàlisi d'aquestes dades pot aportar pistes a l'hora de prendre les decisions per millorar l'adquisició d'aquelles competències que no hagin estat satisfactòries.
L’anàlisi dels resultats, haurien de situar-se més enllà de l’aula i de l’ensenyant, haurien d’implicar-hi tota l’etapa i el claustre. Per això, es considera convenient que un petit grup o comissió, del qual ha de formar part l’equip directiu, s’encarregui de potenciar i dinamitzar el procés de reflexió i de presa de decisions. Aquest petit grup o comissió hauria de fer una primera anàlisi de resultats i preparar-ne la presentació als equips docents. Aquest equip o comissió hauria de coordinar la posada en comú i l’elaboració de propostes a nivell de curs i centre, que haurien de presentar-se al claustre per a la seva aprovació i s’haurien de recollir en els documents corresponents.
En la reunió de la comissió pedagògica (RCP) del nostre centre d'aquest passat dilluns (14.02.2011) vam acordar fer 'aquesta comissió' amb tres persones de l'equip directiu (coordinadora pedagògica, cap d'estudis, director), tres persones dels departaments de castellà, català i matemàtiques (cap de departament o un/a professor/a) i tres persones d'altres departaments didàctics.
diumenge, 13 de febrer del 2011
Avaluació diagnòstica (3r. d'ESO)
Adjuntem la síntesi dels resultats obtinguts pels alumnes del nostre centre en les proves d'avaluació diagnòstica que es van fer al tercer curs de l'ESO en el primer trimestre d'enguany. A continuació hi ha els resultats generals de la comparació del nostre centre amb cinc instituts públics de la zona educativa de l'Alt Maresme:
Sondeig d'opinió entre alumnes de CC.FF. de grau mitjà
Davant la possibilitat d'ofertar en el nostre centre el Curs de preparació per a les proves d'accés als cicles formatius de grau superior, en el proper curs acadèmic 2011-2012, hem fet un sondeig d'opinió entre els alumnes que estan cursant el segon curs dels cicles de Cuina i gastronomia, Pastisseria i forneria i Serveis en restauració, en una mostra de 52 alumnes, amb els resultats següents:
- 1) Aproximadament el 48.0% de la mostra (25 alumnes) voldrien seguir estudiant un cicle superior de la mateixa família. Per cicles, aquesta opció és: el 55.5% a Cuina; el 33.3% a Pastisseria, i el 56.25% de Serveis en restauració.
- 2) Un 30.8% dels alumnes volen entrar al món laboral; així ho han indicat el 22.2% d'alumnes de Cuina, el 44.4% del de Pastisseria i el 25% dels alumnes de Serveis en restauració.
- 3) Altres respostes minoritàries han estat, per exemple, el cursar un altre cicle del mateix grau i de la mateixa família professional (5.8%) o fer un altre cicle completament diferent (9.6%).
Subscriure's a:
Missatges (Atom)