dilluns, 26 de novembre del 2012

Què diu la LEC dels consells escolars?

Llei d'educació de Catalunya (LEC): Article 148 - El consell escolar  
  
1. El consell escolar és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. Correspon al Departament establir mesures perquè aquesta participació sigui efectiva, i també determinar el nombre i el procediment d’elecció dels membres del consell.

2. El Departament ha d’adaptar l’estructura i la composició del consell escolar a les característiques dels centres educatius únics a què es refereix l’article 72.3, i d’altres centres de característiques singulars, per a garantir l’eficàcia en l’exercici de les funcions que li corresponen.

3. Corresponen al consell escolar les funcions següents:
 

a) Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
b) Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
c) Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
d) Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
e) Aprovar la carta de compromís educatiu.
f) Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
g) Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
h) Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
i) Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
j) Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
k) Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
l) Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
m) Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

4. El consell escolar ha d’aprovar les seves normes de funcionament. En allò que aquestes normes no estableixin, s’apliquen les normes reguladores dels òrgans col·legiats de l’Administració de la Generalitat.

5. El consell escolar actua normalment en ple. Es poden constituir comissions específiques d’estudi i informació, a les quals, en tot cas, s’hi ha d’incorporar un professor o professora, i un alumne o alumna o un representant o una representant de les mares i els pares. Els centres de titularitat pública han de comptar amb una comissió econòmica, amb les excepcions que estableixi el Departament.

Procés electoral per renovar els membres del consell escolar (1)

Calendari:
Inici del procés: dilluns, dia 3 de desembre de 2012.
Constitució de les meses electorals: dimecres, dia 12 de desembre de 2012.
Votacions: dimecres, dia 16 de gener de 2013.
Constitució del consell escolar i presa de possessió dels seus membres: dijous, dia 24 de gener de 2013.

Normes (resum):
1.- Candidatures:
1.1.- Tots els membres del claustre són candidats (-es) del sector de representants del professorat.
1.2.- Els pares, mares i tutors legals que figurin en el cens electoral són candidats (-es) del sectror de representants dels pares i mares o tutors legals de l'alumnat.
1.3.- Tot l'alumnat del centre que figura en el cens electoral i que no hagi estat objecte de sanció per conducta greument perjudicial per a la convivència del centre pot presentar-se pel sector de representants de l'alumnat.
1.4.- Totes les persones del personal d'administració i serveis que figuren en el cens electoral són candidats (-es) del sector de representants del PAS.
Durant el període comprés entre la convocatòria de les eleccions i la realització de les votacions, els candidats poden donar a conèixer les seves propostes, sempre que no interfereixin la marxa ordinària del centre.
2.- Cens electoral:
2.1.- El director ha de fer públiques al tauler d'anuncis del centre, i sempre a l'interior del centre, les dades dels cens electorals de cada sector en el moment de la convocatòria de les eleccions.
2.2.- Els cens definitius, aprovats per les respectives meses electorals, s'han de fer públics amb una antelació mínima de set dies respecte la data de les eleccions.
3.- Meses electorals:
3.1.- Per a cada sector de la comunitat escolar, tret del sector representant del PAS, es constitueix una mesa electoral, presidida pel director, encarregada d'aprovar el cens electoral, de publicar la relació de les persones candidates amb una antelació mínima de tres dies a la votació, d'organitzar la votació, de fer l'escrutini i de fer constar en acta pública els resultats de la votació, així com resoldre els dubtes i les reclamacions que es puguin presentar.
3.2.- Composició de les meses electorals: per a l'elecció dels representants del sector professorat, la mesa estarà formada pel director, el professor/a amb més antiguitat en el centre i el professor/a amb menys antiguitat que actua de secretari de la mesa.
Per a l'elecció dels representants del sector pares i mares, la mesa estarà formada per dues persones designades per sorteig entre totes les que integren el cens d'aquest sector. La de menys antiguitat al centre actuarà de secretari.
Per a l'elecció dels representants de l'alumnat, la mesa estarà formada per dues persones designades per sorteig entre els alumnes elegibles. L'alumne del curs superior actuarà de secretari. 
4.- Procediment d'elecció:
4.1.- L'elecció dels representants del professorat s'efectua en una sessió extraordinària de claustre, convocada amb aquest punt únic en l'ordre del dia. Cada professor pot votar un nombre màxim de persones candidates igual al nombre a renovar.
4.2.- En l'elecció dels representants del sector pares i mares, cada elector pot votar un nombre màxim de persones candidates igual al nombre a renovar.
4.3.- En l'elecció dels representants del sector alumnes, cada elector pot votar un nombre màxim de persones candidates igual al nombre a renovar.
4.4.- El director determina l'horari de les votacions de cada sector d'acord en la convocatòria amb les característiques del centre i atenent la possibilitat horària dels electors, per tal d'afavorir i garantir el dret a vot.
4.5.- El període horari de votació és ininterromput.
4.6.- Les votacions són personals, directes i secretes.
4.7.- Les situacions d'empat es resolen a favor de la persona escollida de més edat.
   

dijous, 15 de novembre del 2012

Departament d'Ensenyament: resolució de 24 d'octubre de 2012 que modifica el registre d'absències

Resum de la resolució:
Els directors dels centres han de registrar les absències del personal adscrit al centre mitjançant l'aplicació informàtica de l'expedient d'absències disponible al portal ATRI. S'ha d'explicitar el motiu de l'absència segons la classificació següent:

a) Absència per motius de salut de durada màxima d'un dia
b) Absència per assistència a consulta mèdica
c) Absència justificada
d) Encàrrec de serveis
e) Formació

En cas d'absència injustificada, caldrà registrar-la a l'aplicació informàtica i seguir el procediment especificat a l'apartat Supòsits d'absència i d'impuntualitat dels professors. Aplicació de la deducció proporcional d'havers.

Absències per motius de salut de durada superior a un dia (baixa per malaltia o incapacitat temporal)
Les absències produïdes per motius de salut de durada superior a un dia es justificaran mitjançant el corresponent comunicat mèdic de baixa i seguiran la tramitació corresponent a la situació d'incapacitat temporal. Tan bon punt el treballador tingui coneixement de la seva situació de baixa, ho ha de comunicar al director del centre on està adscrit, fent-li arribar el comunicat de baixa com a molt tard d'endemà de la seva expedició.
La data de l'alta mèdica queda inclosa en la durada de la incapacitat temporal, per la qual cosa els comunicats mèdics d'alta s'han de presentar el dia laborable següent, és a dir, el mateix dia de reincorporació al lloc de treball.

Justificació d'absències
Absències per motius de salut de durada màxima d'un dia
S'acreditaran documentalment mitjançant justificació de presència o document acreditatiu d'atenció mèdica, en el qual ha de constar el nom i cognoms del pacient, la data d'atenció mèdica i les dades identificatives del centre o consulta mèdica.

Absències per assitència a consulta mèdica
L'assistència a consulta mèdia ha de concertar-se fora de l'horari de treball. Quan no sigui possible, ha de quedar degudament justificada amb document del centre o consulta mèdica que faci referència als horaris de visita.
L'assistència a consulta mèdica es concedeix pel temps indispensable per acudir i retornar i s'ha de justificar documentalment mitjançant certificació mèdica, en la qual ha de constar el nom i cognoms del pacient, el dia i l'hora de la cita prèvia, l'hora d'entrada i sortida de la consulta mèdica i les dades identificatives del facultatiu signant.

Absències per motius de formació
S'inclouen en aquest supòsit les absències per motius de participació en cursos de formació i altres activitats formatives dins el Pla de formació permanent del professorat justificades amb la conformitat de l'admisió de l'alumne.

diumenge, 11 de novembre del 2012

Avaluació externa de 4t ESO (febrer de 2012)

Resultats generals del centre segons el Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu


dilluns, 22 d’octubre del 2012

Projecte lingüístic de centre (PLC)

Alguns punts rellevants del projecte:
1.- En relació al tractament de les llengües i el currículum... 
2.- En relació a l'alumnat amb necessitats educatives especials...
3.- En relació al professorat...

dilluns, 8 d’octubre del 2012