dimarts, 10 de setembre del 2013

Ho ha dit... Gregorio Luri (pedagog)

[...] Vivim en un país en què és de bon to ideològic fer bromes sobre l'excel·lència. No obstant, aquesta actitud no posa de manifest una ideologia, sinó una profunda ignorància. Als països de l'OCDE, un 4,1% dels alumnes obtenen resultats excel·lents. Nosaltres ens conformem amb un 1,3%. Ocupem la posició número 39. Dels països de la Unió Europea, únicament Grècia està darrere de nosaltres. Però la proporció d'alumnes excel·lents té molt a veure amb el talent futur d'un país i, per tant, amb la seva habilitat per competir i créixer en una economia global cada vegada més basada en el coneixement.
A Xangai l'excel·lència és del 14,6%; a Singapur del 12,3%. A Nova Zelanda, Finlàndia, Hong Kong, el Japó, Austràlia, Corea, Holanda, el Canadà, Bèlgica i els Estats Units es troba entre el 5% i el 10%. Hem aconseguit tenir un sistema educatiu que produeix més fracàs escolar que excel·lència. I no perquè sigui gaire exigent, sinó més aviat pel motiu contrari. [...]