1. El director o directora del centre públic és responsable de l’organització, el
funcionament i l’administració del centre, n’exerceix la direcció pedagògica i és
cap de tot el personal.
2. La selecció del director o directora es porta a terme pel procediment de concurs,
en què participen la comunitat escolar i l’Administració educativa.
3. El director o directora té funcions de representació, funcions de lideratge
pedagògic i de lideratge de la comunitat escolar i funcions de gestió. Aquestes funcions s’exerceixen en el marc de l’ordenament jurídic vigent, del projecte educatiu
del centre i del projecte de direcció aprovat.
4. Corresponen al director o directora les funcions de representació següents:
- a) Representar el centre.
- b) Exercir la representació de l’Administració educativa en el centre.
- c) Presidir el consell escolar, el claustre del professorat i els actes acadèmics del centre.
- d) Traslladar les aspiracions i les necessitats del centre a l’Administració educativa i vehicular al centre els objectius i les prioritats de l’Administració.
5. Corresponen al director o directora les funcions de direcció i lideratge pedagògics següents:
- a) Formular la proposta inicial de projecte educatiu i les modificacions i adaptacions corresponents.
- b) Vetllar perquè s’aprovin un desplegament i una concreció del currículum coherents amb el projecte educatiu i garantir-ne el compliment.
- c) Assegurar l’aplicació de la carta de compromís educatiu, del projecte lingüístic i dels plantejaments tutorials, coeducatius i d’inclusió, i també de tots els altres plantejaments educatius del projecte educatiu del centre recollits en el projecte de direcció.
- d) Garantir que el català sigui la llengua vehicular de l’educació, administrativa i de comunicació en les activitats del centre, d’acord amb el que disposen el títol II i el projecte lingüístic del centre.
- e) Establir els elements organitzatius del centre determinats pel projecte educatiu.
- f) Proposar, d’acord amb el projecte educatiu i les assignacions pressupostàries, la relació de llocs de treball del centre i les modificacions successives.
- g) Instar que es convoqui el procediment de provisió de llocs a què fa referència l’article 124.1 i presentar les propostes a què fa referència l’article 115.
- h) Orientar, dirigir i supervisar les activitats del centre i dirigir l’aplicació de la programació general anual.
- i) Impulsar, d’acord amb els indicadors de progrés, l’avaluació del projecte educatiu i, eventualment, dels acords de coresponsabilitat.
- j) Participar en l’avaluació de l’exercici de les funcions del personal docent i de l’altre personal destinat al centre, amb l’observació, si escau, de la pràctica docent a l’aula.
6. Corresponen al director o directora les funcions següents amb relació a la
comunitat escolar:
- a) Vetllar per la formulació i pel compliment de la carta de compromís educatiu del centre.
- b) Garantir el compliment de les normes de convivència i adoptar les mesures disciplinàries corresponents.
- c) Assegurar la participació del consell escolar.
- d) Establir canals de relació amb les associacions de mares i pares d’alumnes i, si s’escau, amb les associacions d’alumnes.
7. Corresponen al director o directora les funcions relatives a l’organització i la
gestió del centre següents:
- a) Impulsar l’elaboració i l’aprovació de les normes d’organització i funcionament del centre i dirigir-ne l’aplicació.
- b) Nomenar els responsables dels òrgans de gestió i coordinació establerts en el projecte educatiu.
- c) Emetre la documentació oficial de caràcter acadèmic establerta per la normativa vigent.
- d) Visar les certificacions.
- e) Assegurar la custòdia de la documentació acadèmica i administrativa pel secretari o secretària del centre.
- f) Autoritzar les despeses i ordenar els pagaments d’acord amb el pressupost aprovat.
- g) Contractar béns i serveis dins els límits establerts per l’Administració educativa i actuar com a òrgan de contractació.
- h) Dirigir i gestionar el personal del centre per garantir que compleix les seves funcions, la qual cosa comporta, si escau, l’observació de la pràctica docent a l’aula.
8. El director o directora té qualsevol altra funció que li assigni l’ordenament i
totes les relatives al govern del centre no assignades a cap altre òrgan.
9. El director o directora, en l’exercici de les seves funcions, té la consideració
d’autoritat pública i gaudeix de presumpció de veracitat en els seus informes i
d’ajustament a la norma en les seves actuacions, llevat que es provi el contrari. El
director o directora, en l’exercici de les seves funcions, és autoritat competent per
a defensar l’interès superior de l’infant.
10. La regulació del complement retributiu del director o directora relatiu a les
funcions de direcció ha de tenir en compte la complexitat del centre que dirigeix.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada