El Govern ha aprovat el decret
pel qual es regulen els procediments per definir el perfil i la provisió dels llocs
de treball docents amb l’objectiu de millorar la qualitat del sistema educatiu
i afavorir l’èxit escolar. El decret preveu la figura del director
de centre com a cap de tot el personal, que podrà proposar fins a un 50% de
places específiques. Entre aquestes places és previst que prenguin força
aquelles per les quals caldrà tenir un nivell d’anglès adequat al marc europeu
(B2) i que permeti impartir una assignatura o part d’ella en aquesta llengua.
Aquest nou decret desenvolupa la intervenció de les direccions en el nomenament del
personal interí o substitut docent i altres aspectes tècnics com els mèrits a
valorar en els concursos de provisió o la remoció del lloc de treball per
avaluació negativa de l’acompliment del lloc de treball. El decret inclou un
increment del control i del retiment de comptes en la gestió de personal per a
una major transparència durant el procés.
El director del centre, a més de
proposar la plantilla de llocs de treball i intervenir directament en la
definició dels perfils d’aquests llocs, també participarà en determinats
procediments de selecció de personal funcionari -provisió per concurs específic
i de provisió especial- i en el nomenament del personal interí o substitut docent.
El director podrà proposar, com a màxim, un 50% dels llocs específics, sempre
tenint en compte el projecte educatiu del centre (PEC). Amb aquestes funcions el
decret preveu que el director pugui adaptar la plantilla docent al projecte
educatiu del centre.
Amb l’aprovació d’aquest decret,
en els concursos de provisió es valoraran nous mèrits, afegits al de
l’antiguitat, per exemple, l’avaluació positiva en l’exercici de la
docència, els graus assolits en la carrera professional docent, l’actualització
científica i didàctica, la participació en projectes educatius, la polivalència
en més d’una especialitat docent o el coneixement de llengües estrangeres.
Aquest decret és la tercera
normativa de desplegament de la LEC en matèria d’organització dels centres
educatius públics que completa els decrets d’autonomia i de direccions dels
centres públics que es van aprovar el 2010, atès que concreta els procediments
i criteris en què els centres han de participar en la definició de llocs de
treball i en la gestió de personal.
La normativa també s’ajusta a l’Ofensiva
de país a favor de l'èxit escolar. Pla per a la reducció del fracàs escolar a
Catalunya 2012-2018, presentat el juny del 2012. Està lligada als següents
eixos del Pla: al primer, de la professionalització de la docència; al quart,
d’innovació metodològica i didàctica a les aules; al sisè, d’autonomia de
centre, en què es vol donar impuls a l’organització i a la gestió autònomes
dels centres educatius, i al setè, de professionalització de la direcció, que
busca l’enfortiment del lideratge dels directors i dels equips directius.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada